"המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם"
מקור
פרקי אבות, פרק ו, ומסכת מגילה, דף טו עמוד א.
מי אמר למי ולמה?
למרבה הפלא, דווקא אמירה זו לא זכתה שתתקיים בה המלצתה, ובפרקי אבות לא מצוין שם אומרה! התיקון נעשה במסכת מגילה: "ואמר רבי אלעזר: 'אמר רבי חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם שנאמר: 'ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי'".
הביטוי נאמר על אסתר המלכה, שאמרה למלך אחשוורוש בשם מרדכי.
ישנם הסברים רבים על הקשר בין אמירת דבר בשם אומרו לבין הגאולה.
אמירה בשם מלמדת על צניעות ואהבת ישראל. ומתי תבוא גאולה, כשכולנו נהיה אוהבים זה את זה ומכבדים זה לזה.
יש כאלה האומרים שהגאולה היא חזרה למקור ואמירה בשם האומר היא נאמנות למקור.
מי שלא אומר דבר בשם אומרו אלא "גונב" את הרעיון לעצמו, הריהו מפסיד את התוכן הראשי של הגאולה. ועל כן, דווקא אמירה זו - בשם אומרו, מקרבת את הגאולה.
ויש שאומרים שמי שלא מזכיר בשם אומרם אף גורם לעיכוב הגאולה!
כמובן שאנו בבלוג זה ננסה לקדם את עניין הגאולה!
מקור
פרקי אבות, פרק ו, ומסכת מגילה, דף טו עמוד א.
מי אמר למי ולמה?
למרבה הפלא, דווקא אמירה זו לא זכתה שתתקיים בה המלצתה, ובפרקי אבות לא מצוין שם אומרה! התיקון נעשה במסכת מגילה: "ואמר רבי אלעזר: 'אמר רבי חנינא כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם שנאמר: 'ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי'".
הביטוי נאמר על אסתר המלכה, שאמרה למלך אחשוורוש בשם מרדכי.
ישנם הסברים רבים על הקשר בין אמירת דבר בשם אומרו לבין הגאולה.
אמירה בשם מלמדת על צניעות ואהבת ישראל. ומתי תבוא גאולה, כשכולנו נהיה אוהבים זה את זה ומכבדים זה לזה.
יש כאלה האומרים שהגאולה היא חזרה למקור ואמירה בשם האומר היא נאמנות למקור.
מי שלא אומר דבר בשם אומרו אלא "גונב" את הרעיון לעצמו, הריהו מפסיד את התוכן הראשי של הגאולה. ועל כן, דווקא אמירה זו - בשם אומרו, מקרבת את הגאולה.
ויש שאומרים שמי שלא מזכיר בשם אומרם אף גורם לעיכוב הגאולה!
כמובן שאנו בבלוג זה ננסה לקדם את עניין הגאולה!
כתבתם יש אומרים ויש כאלה שאומרים. אם הייתם אומרים את שם האומרים הייתם מביאים גאולה לעולם. חבל.
השבמחק